mandag 27. oktober 2008

Det dere kanskje ikke visste er..

at jeg elsker Karpe Diem.

Det virker som folk har et inntrykk av at siden jeg kjenner Erik & Kriss så liker jeg ikke Karpe. Vel, det er bullshit det. For jeg elsker Karpe jeg. Tenk det du Victoria og Ingunn.
Men greia er at jeg likte Karpe lenge før de ble kjent, for det var da jeg synes de lagde best musikk.
Men jeg liker Regnvær, 4 Vegger og Stjerner fra den nye plata.

Jeg har alltid vært et menneske som ikke har likt hip hop. Har jeg hvertfall tenkt selv.
Så tenkte jeg over musikksmaken min, og fant ut at jeg tok grundig feil.

Så jeg vil anbefale alle å sjekke ut noen fantastiske norske artister som ikke alle har fått øynene opp for..

Gutta - Elsker ALT de lager.
Hooga Troopers - De er flinke, og MÅ sjekkes ut.
Ess I Ermet - Det er viktig å promotere venners musikk. Eller noe sånt. Flinke er de hvertfall.
Emire og Lillebror - Jeg skal ikke legge skjul på at jeg HATET filmen 99 % Ærlig, men de lager likevel en fantastisk musikk.
Mento - Det at et band er oppløst hindrer ikke meg i å digge dem.
Karpe Diem - Alle vet hvem de er, men sjekk ut det nye albumet for det. Selvom Rett Fra Hjertet var bedre.
Erik og Kriss - Jada, de måtte jo nevnes
.

Ellers anbefaler jeg alle å få en bruker på www.kingsize.no , du kan oppdage så masse flinke band der!
Og note; Alle disse bildene er fra 2006 /2007

20 kommentarer:

Anonym sa...

For en herlig liste med tips til musikk jeg burde sjekke ut :) Nå har jeg masse å kose meg med mens jeg drønmmer om australia!

veronika sa...

tusen takk for omtanken søte!

jeg er også en av de som liker karpe samtidlig som jeg liker erik og kriss. takk for musikk forslag. skal opptatere ipoden min så fort jeg finner den igjen :D< 3

Terese sa...

Erik og Kriss er kjempeflinke!

Susanne sa...

Karpe Diem is my one and only norwegian love <3
Hadde aldri hørt dem før jeg dro på intimkonsert med de for 2 år siden, og etter det var jeg frelst x'D <3

Peaches sa...

Du er heldig som kjenner de!!!
De er kjempeflinke :D

June sa...

Både Erik og Kriss, Karpe Diem og Ess i ermet er utrolig flinke! Selv om jeg ikke er så glad i hip hop, hehe :-)

Anonym sa...

haha, følte meg litt truffet og så så jeg navnet mitt lenger ned :D

Martine :-) sa...

HEI:-D
Konkurranse på martineruud.blogspot.com
Delta? :-D

og KD er knallbra!

Marthe Sofie sa...

Hører lite på slik musikk, jeg. De av de der jeg har hørt noe av er jo flinke, men jæ kanke høre på det til vanlig :p

Vilde sa...

du har en kul musikk musikk smak <3

Anonym sa...

Haha!
Julebrus er altfor godt :(

Ida sa...

Jeg hatet også 99% ærlig.. Men musikken til Emire og Lillebror er bra =)

Anonym sa...

Hvorfor kjenner du alle sjeeendiiizene da? ;) Hehe. Karpe lager kul musikk! Er dessverre ikke SÅÅ glad i Erik&Kriss, men de vokser på meg!

Anonym sa...

heldig :)

victoria sa...

Jøss, du overrasker hele tiden

Mari sa...

Karpe diem er og blir best! ingen slår de gutta! Hvis du liker norsk hiphop burde du bli medlem på kingsize.no, der kan du kontakte karpe: ))

Anonym sa...

SV: Hærregud så koselig sagt, tusen takk skal du ha! :)

KamillaK sa...

du måtte legge ut det bildet ja. takk

egeH sa...

Shit, Ess i Ermet minner meg om sommeren '07. Hadde nesten glemt de av ;b

Emma sa...

Skjønner egentlig heller ikke hvorfor Erik og Kriss og Karpe Diem blir stelt så opp i mot hverandre. Jeg for min del synes det er helt forskjellig musikk :)

Erik og Kriss er bra! :D. Haha. Og Karpe lager grei nok musikk de og.