torsdag 11. september 2008

Torsdag


Jeg sa at jeg ikke skulle fortelle dere alt som skjer i livet mitt, vel.. Det skal jeg ikke heller. 

Du og jeg har prøvd så mange ganger, og finne ut hva som egentlig mangler.
Hvorfor vi krangler, og hva vi egentlig savner. 
Kan egentlig ikke si jeg angrer, på hvordan ting ble.
For inni meg så fikk jeg aldri ordentlig fred.
Gikk runder med meg selv, gikk å undret på meg selv.
Funderte på meg selv, fra morgen til sent på kveld.
Og du gikk alltid rundt grøten, ville aldri svare.
Ville ikke gi opp, ville vi skulle vare.
Vi fikk aldri pratet ut, fikk aldri tid. 
Fikk ingen ordentlig slutt, vi lever forskjellige liv. 

Jeg bare tenkte på, alle små tingene vi ventet på.
Alle de tingene som aldri kom.
Ja, det føles tomt. Hvorfor ble det sånn?

Jeg kan si det, jeg ringer alt for sjelden.
Tar den ikke når du ringer, bare sender svar på kvelden.
Jeg er stolt av deg, og det du gjør på skolen.
Jeg skal skjerpe meg og ta telefonen. 
Er godt å se at du nå har funnet troen, jeg sitter akkurat her til du har funnet roen.

Er en uke siden vi utvekslet ord sist..
Hadde lyst å ringe deg, å fortelle deg en god vits.
Jeg lo litt, men var samtidig litt trist. 
Du skulle kommet hit som før, vi skulle spist is.
Er rart å ikke vite hva du driver med, og som jeg sa vet du at jeg ikke liker det.
Vil heller skrive ned, bruke disse timene på minnene.
Og finne noen fine ord å rime med.
Som beskriver det kjipe jeg sitter inne med.
Lettet sinnet, noe til å binde disse linjene.

20 kommentarer:

Valentina sa...

Kosebamsen er nusselig <3

Emma sa...

Den er så fin :-)

frokenlund sa...

Så fint innlegg ! Kjenne meg litt igjen ..

victoria sa...

hihi, da hadde jeg bare fniset !

Malina sa...

Fint bilde ;)

Unknown sa...

Fint innlegg ja :]

Haha, har jeg egentlig ikke lagt merke til. Ille bra ;p Johey :)

StineAndersen sa...

Erik og Kriss fan du også? :)
Ja, støvlettene er drit fine. I morgen er de mine!!

Line. sa...

Var fint skrevet :)

Louise sa...

Så godt du skriver:)

Anonym sa...

begynte å gråte av det fine diktet ditt .. :)

Ingrid sa...

fint bilde, og fint skrevet :)

It's Aggy bitch! sa...

fint bilde og bra skrevet! :)

Mathilde Dahl sa...

fint dikt! det å skrive dikt hjelper mot alt ! gjør det alltid selv jeg :*

Karoline sa...

Tusen takk for fine kommentarer, men er nok min gode venn Kriss som skal få credit..
Alt kommer nemlig fra sangen "Hvorfor Ble Det Sånn" som han har skrevet.
Kjenner meg veldig igjen i sangen nå, derfor jeg har lagt ut deler av teksten!:)

Anonym sa...

Nei jeg er nok ikke det! Hehe, kjempe bra;) Jeg er jo litt slank, så det gjør at jeg ser litt lengre ut;) Nååw

Fint, men trist innlegg!

Hanne sa...

Så fint dikt, flink du:)

Anonym sa...

Kjempe fint bilde og ikke minst fint skrevet. :)

sandramarie sa...

Mamma Mia er kjempefiiin! <3

Fint innlegg og tøft bilde :)

Anonym sa...

Takk :))

kan ikkje skryte på meg å ha tatt bilde sjølv da :P
men utrulig fint der ja :D

Annalfabet sa...

Det var en fin tekst :o