mandag 26. mai 2008

Min smak ikke lik din? I don't care

Fikk idag spørsmålet : Hvorfor er du egentlig fan av Erik og Kriss?
Ikke første gang jeg har hørt spørsmålet, og jeg regner med det ikke er siste.
Mitt spørsmål er: Hvorfor i huleste spør du?


(Bildet er dedikert til personen som spurte. Jeg viser hvor døra er)

Jeg har 1000 grunner til å like Erik og Kriss, men føler jeg ikke trenger nevne dem egentlig. For det første er ikke personen som spurte verdt tiden å forklare, og for det andre så driter jeg i om personen ikke liker Erik & Kriss.
Det er helt greit for meg at folk ikke liker dem, ikke alle kan like alle. Men når grunnen din er: Fordi de er fra Bærum.
Da har du et problem.
Jeg er fra helt motsatt kant enn det Erik & Kriss er men jeg liker dem ikke mindre av den grunn. De er to fantastiske mennesker som jeg er veldig glad for at jeg er blitt både kjent og venn med og jeg elsker musikken deres. Om du ikke gjør det, så driter jeg egentlig i det. Det forandrer ikke min mening.
Dette gjelder ikke bare Erik & Kriss men egentlig alle andre folk jeg liker også, og filmer for den saks skyld.
Okei, det ble litt av et irritasjonsinnlegg.


(Digger dem annnnnnyways!)

Noen som vet om noen fine sanger jeg kan putte på iPoden?
Virker kanskje litt rart at jeg spør om det etter jeg sa at jeg driter i om du ikke liker de samme som meg? Men jeg driter ikke i musikksmaken din, for jeg vil gjerne høre nye sanger. Men jeg driter i om du ikke liker de samme artistene som jeg gjør.

Søte søte Kamilla har forresten laget ny header til meg. Ironisk nok at Erik er med på headeren? So what? Jeg liker å irritere de som ikke liker Erik & Kriss. For de irriterer meg nok ved å spørre hvorfor jeg liker dem.
TAKK Kamilla! <3

46 kommentarer:

KamillaK sa...

Det kommer vel ikke som noen overraskelse at jeg er enig med deg, Karoline. Spørsmålet "Hvorfor er du venn med Erik og Kriss?" har jeg også fått, i tillegg til hvorfor jeg liker dem. Da blir jeg tenkende "hvorfor i helvete er jeg venn med DEG[den som spør]?" Mennesker dømmer og jeg dømmer selv, men jeg dømmer ikke på den måten. De som spør har så lav IQ at jeg ikke engang gidder svare. Lavmålsmennesker!

www.kristinakh.com sa...

haha.. morsomt skrevet. likte kommentaren til Kamilla. :p

kctp sa...

Bra at du driter i hva andre mener! Jeg liker Erik & Kriss selv. Syns musikken dems er dritbra. Hørte dem live for første gang på Martins for ikke så lenge siden. Og de er dritgode! ;)

Iris sa...

Takk for søt kommentar!^^,
Jeg er ikke noen stor fan av Erik & Kriss, men har ikke noe i mot folk som liker dem. Folk har forskjellig smak og må jo selvfølgelig få like det de liker og ikke det alle andre liker.:]
Fin blogg forresten;-)

Kristina sa...

For å gå helt utenfor Erik og Kriss samtalen som foregår overfor, svarer jeg heller på noen sanger du kan ha på ipoden :}

Weezer - Island In The Sun
Volbeat - Only Wanna Be With You
The Wombats - Kill The Director
The Kooks - Seaside
Lifehouse - You Belong To Me

Elisabeth sa...

Jeg er ikke fan av Erik Og Kriss, fordi jeg ikke liker sånn type musikk.

Synes du skal putte på følgende:

Band of Horses - The furneral.
Band of Horses - St Augustine.
Band of Horses - Is there a ghost.

Thomas Dybdahl - Green Eyes

Familjen - Det snurrar i min skalle
Flogging Molly - Drunken Lullibies.


Det synes jeg er go'musikk

Ida sa...

Ok:D God tur dit da;D
BTW: fin blogg :)

Bare Hanne sa...

Nekter å si det, for du driter i det!

:p ;)

Aleksander Eilertsen sa...

Karoline... HVORFOR LIKER DU ERIK OG KRIS?!?!?

HÆ HÆ HÆ HÆ?!?!?!

:P

Line. sa...

Erik og Kriss er elsk < 3 Dumt spørsmål å spørre om hvorfor du liker dem. Dem liker helt sikkert noe du ikke liker. Så hvorfor drite seg ut ved å spørre et slikt spørsmål ?
Smak og behag. Ikke alle kan forgude dem. Men jeg elsker dem :*

Simen sa...

Erik og Kris er kule da ;D

Michelle sa...

Yes, det er bare noen lærere som streiker og det hater jeg ! Headeren var kjempe fin. :)

Christine R sa...

Pft, folk er rare. Jeg liker sangene til Erik og Kriss, og har ingen mening om dem som person, grunnet jeg ikke kjenner dem.

Tusen takk for koselige kommentaren din! <3 Den satte jeg virkelig pris på! Og modell-yrket.. Tja :p

victoria sa...

Bærum er et bra sted. Hvis man ser bortifra brunkremen og sleiken.

Anonym sa...

Jeg vet ikke, men noe má det jo väre.

Anja sa...

Takk for kommentaren om bunaden min, den er fra Hardanger :)

Anonym sa...

Musikktips: Johnny Cash, Bon Jovi, Justin Timberlake, Keith Urban, eller søk på Walk The Line Soundtracks : D

Marionétte sa...

Tusen takk for fin kommentar på bloggen min <3

ingeborg sa...

Jeg vet ikke helt hva jeg syns om musikken til Erik og Kriss, selv om de såklart har noen sanger som jeg syns er bra, men tviler ikek et sekund på at de er skikkelig ålreite! :)

Ingunn sa...

du driet i mye du :D erik og kris er hotte

Fine sanger: (eller.. bra da) ;)

Eagels - Hotel california, desperado.

Van morrison - Brown eyed girl, someone like you, dancing in the moonlight

Michael jackson - bad, thriller, og.. alt!

Daft punk - robot rock, stronger

Aerosmith - Walk This Way

America - Sister Golden Hair

Beach boys - Surfin USA

Elton John - Candle In The Wind

Guns N' And Roses - Patience

Lenny Kravits - American Woman

flo rider ft t pain - low

Postgirobygget - Vill, Vakker & Våt

nå får du faen ikke mer og jeg driter i om du ikke liker det ! (wow, jeg er gææærn)

Ireneelise sa...

Personlig liker jeg Erik&Kriss, både musikken dems, også er de to utrolig koselige mennesker. Var hvertfall det inntrykket jeg fikk etter å ha tilbringt noen timer med de. Men, til de som ikke liker de, så burde de vel respektere det faktum at vi ikke er like, og har forskjellig smak?
Snasen header spør du meg :D

Anonym sa...

Jeg liker Erik og Kriss fordi de har selvironi. :)

Benedicte sa...

Haha. Bra innlegg. Folk må jo bare respektere hverandre, hva man liker og deres valg. Tenk så kjedelig om alle likte det samme? :)

Camilla:) sa...

Kjempefin header:D

Anonym sa...

Takk söta. < 3

Helene sa...

Kofor liker du egentlig Erik & Kriss? :P Nei huff so uoriginalt av meg. Har faktisk vert på konsert med dei ein gong. Må innrømma at det var i russetida og det kanskje gjekk meg hus forbi, men det er no ingen grunn for at eg ikkje skal lika dei! Får samme spørsmålet om Kaizers, men hallo? Det er jo kaizers :P

Putt The Hoosiers og Kaizers Orchestra på iPoden din.

Lise Fredrikke sa...

Erik og Kriss er søte da ;*

Sarah sa...

Sant, så sant. Hater folk som påstår at den musikken de hører er best og at alt annet er teit. Har en slik en i klassen, irriterer meg grønn!
Musikk: Datarock, Familjen, The Wombats :)

KamillaK sa...

er det galt av meg å le? tror du skjønner hva jeg ler av.

Karoline sa...

Nei, det er ikke galt av deg å le Kamilla. Jeg tror jeg vet hva du ler av, og jeg ler selv.

Blomsterplukker, vinterbarn. sa...

Flott! denne posten likte jeg. Jeg har ingen aning hvem erik&kriss er, men elsker at du setter fokuset på dine interesser og ikke andres.

Andrea sa...

Hører ikke så mye på Erik & Kriss, men noe er bra da!

Sjekk ut Franz Ferdinand, The Raconteurs, Wolfmother, Familjen, Julitte & The Licks, The Greenhornes, Joy Division, Pleasure, The Whitest Boy Alive osv! Det er digg. ;D

Anonym sa...

jeg har vært på flere konserter med de, og er blitt veldig glad i musikken deres jeg og :-)

bra at du ikke bryr deg om hva andre sier osv!

Webmaster sa...

Hei Karoline. Vi på "award your blog" mener at du burde sjekke vår side fordi din blogg virkelig er noe for seg selv. Vi liker det. Dette er en hobbysak, vil du støtte prosjektet? Sjekk vår side, gi lyd fra deg, det hadde vært kult! Vi vil gjerne anmelde bloggen din, og mange andres blogger. Vi håper det trigger din interesse.

mvh
Award Your Blog

Emelie sa...

Tusen takk for støtten!<3 Jeg har heldigvis mange gode venner som støtter meg gjennom dette!<3<3 Er jeg utrolig glad for=)

Anonym sa...

De som spør slike spørsmål er bare barnslige og umodne. Fatter ikke at det kan være så vanskelig å godta at folk har forskjellige meninger og smak?! Noen av det verste høre er når folk står å kritisere og ser ned på andre pga f.eks musikk-, film- eller guttesmaken deres. Da ser jeg heller ned på dem (som kritiserer) :)

Torill sa...

Bra du står på ditt karoline, det liker jeg :-D Jeg liker også erik og kriss!! hihi, de har sommer og sol musikk ^^

Pinton sa...

hehe.. jeg bare sier: hvem er kriss?

Karoline sa...

Kriss er han til venstre på det siste bildet i innlegget..!:)

Julie sa...

så kult bilde! du er søt=)

bra innlegg forresten, jeg blei i skikkelig sånn kick-as-humør:P

Silje Helene sa...

Bra du ikke bryr deg om hva andre mener om musikksmaken din! ^^
Erik og Kriss er utrolig bra, de har meningsfylte tekster, samtidig som de har selvironi med de.

"Det glade hjertet lever lengst" - Jeg er så glad i den sangen^^

Renate sa...

Digger Erik og Kriss:D

Anonym sa...

Oi, ble litt dobbelmoral den kommentaren min. Men jeg satser på at du forstod hva jeg mente? hehe :P

Agnethe sa...

Det er bra Karoline! Stå for det du mener;) Og jeg er forresten helt enig med deg. <3

Anonym sa...

takk for kommentar på bloggen min! erik peker på puppen din!

Karoline sa...

Jeg tror du mener Kriss, Marte!! Tror han egentlig laget peace tegnet, men så kom bare den ene fingeren med;)