mandag 28. januar 2008

Mandag


NAVNEDAG IDAG!:)
Fancy bilde? Jessjess.. Tegnet på et blidt fjes! Heeeerlig. Pointet med bildet er at jeg savner mitt gamle hår.
Jeg sa jo at jeg ville klippe meg kort. Jeg klipte meg, men ikke kort. Så nå er det på lengde med det håret jeg har på det bildet. Klipte sånn ca 7-8 cm.. Men nå er det fargen jeg savner!
Vet ikke hva dere synes, men jeg elsket fargen jeg hadde der. Mener det er den fargen som har passet meg best.
Savner den kjolen der og, fikk meg til å virke tynn. Ehh, ja ikke at jeg ser tynn ut der men jeg så tynn ut fra siden hvertfall.

En i klassen idag spurte om jeg aldri hadde tenkt tanken på å ta selvmord. Svaret mitt kom med en gang: Nei, det har jeg aldri tenkt på faktisk.
Da sa hun at jeg måtte leve et utrolig lykkelig liv.
Lever jeg et utrolig lykkelig liv fordi jeg aldri har tenkt tanken på å ta selvmord?
Greit, jeg er sliten som faen noen ganger (som jeg har vært i det siste) og har mest lyst til å reise bort.
Men når jeg tenker på å reise bort tenker jeg på til varmere strøk og bare slappe av. Ikke vekk fra livet.
Når jeg tenker meg om så tror jeg egentlig at jeg lever et ganske lykkelig liv. Jeg har foreldre, søsken og masse venner som jeg setter utrolig stor pris på. Jeg ler mye, jeg prøver å gjøre det beste ut av ting og tenker: Det kommer en dag imorgen!!
Tror tanken på å ta selvmord aldri har slått meg pga dette. Jeg synes nemlig selvmord er en veldig egoistisk ting å gjøre, jeg vet det er mange som nå kanskje blir uenig med meg. Men grunnen til at jeg synes dette er fordi at det er de rundt deg det går ut over. De som er glad i deg. Men jeg forstår også hvorfor folk tar selvmord, for du kan virkelig ikke ha det bra med deg selv om du tar selvmord, og gjør du det så fant du vel ingen løsning. Visste dere forresten at det er flere gutter enn jenter som tar selvmord? Uff, nok om selvmord. Synes det er en forferdelig ting.
Smil til verden, og verden smiler tilbake!

5 kommentarer:

KamillaK sa...

herlig innlegg, karoline. jeg har heller aldri tenkt tanken om selvmord, og er glad du ikke har det.
digg at du har klippet deg, det er alltid gøy. hvorfor kan du ikke farge det hvis du så gjerne vil det? bare å gjøre det hjemme på badet, gjort på 1.2.3! :)<3

Stine sa...

Bra blogg, Karoline:)
Og et godt innlegg om et alvorlig tema. Stå på!

Mira sa...

Har klipt meg jeg også. Er så kjipt med kort hår!

Agnethe sa...

Oh, du er utrolig filosofisk av deg! Får meg til å tenke litt også.. Likte innlegget:)

KamillaK sa...

du blogget på mandag. i dag er det onsdag. hva sier det deg? kan fortelle deg det jeg; det er på tide å blogge.