torsdag 23. oktober 2008

Enten er du tynn eller feit



Et års mellomrom. Fornøyd nå?
Først la jeg ut bilde med to måneders mellomrom, hvor ikke alle så forskjell. 
Føler det fortsatt blir litt feil siden første bildet er fra min feiteste periode ever.

Jeg har i det siste fått høre at jeg er blitt så tynn..  "Karoline, ikke det at du var feit før men du er blitt veldig tynn" "Burde du ikke spise litt til?" "Du må ikke slanke deg for mye.."
Vel, as you can see on the pictures..
Jeg har former. Jeg er vel den jenta som fikk pupper først i klassen og var et hode høyere enn alle andre. Jeg føler at man ikke kan være en ting mellom tynn og feit. Det finnes tydeligvis ikke normal. Jeg har en kraftig beinbygning, så ta det med ro. Jeg blir aldri noe Mary-Kate eller Kate Moss.
Grunnen til at jeg sikkert har gått ned noen kilo er så lett som at jeg har vært syk i evigheter og aldri blir helt frisk.
Venter på at maten skal bli ferdig..

SÅ godt.. Og ja, ALT er spist opp.
Dere visste kanskje ikke at jeg gikk ut av ungdomsskolen med en 6'er i Heimkunnskap?
Well, I did!!

Jeg er ikke ute etter anonyme kommentarer om at jeg er feit nå, selvom det kanskje virket sånn i innlegget. Det er jo mye hyggeligere å bli kalt tynn enn feit (eller kanskje ikke for alle). Men pointet mitt er at jeg har en normal kropp (vil jeg si selv) eller egentlig har jeg vel litt ekstra fett på kroppen i følge meg selv. 
Og det at jeg slanker meg er bullshit.

96 kommentarer:

Anonym sa...

oh, bra karakterer! du har blitt tynnere!

Anonym sa...

hvordan i helvete klarte du 5 i sidemål? er ikke det nynorsk?

Anonym sa...

Syns du ser fin ut på begge bildene, jeg! :)

Helene sa...

Jeg syns jenter bryr seg for mye om kroppen sin og hvordan vi ser ut. Jeg er jo jente, og bryr meg om det jeg å. Mennesker er forskjellige, that's it! Brae karakterer.. :D

sandramarie sa...

Syns du ser bra ut på begge bildene jeg :) folk er for opphengt i kropp o.l. Bra karakterer du har :D<3

Emma sa...

Bra karakterer du har fått :-) du er fin på begge bildene synes jeg <3

I sa...

Synes du skal være fornøyd med hvordan du ser ut, uansett :) <3

Og det vitnemålet er noe å være stolt av :)
Skjorten på det andre bildet så forresten veldig fin ut!

Håper det går bedre med deg nå <3

Renate sa...

Jeg synes ikke det er noe pent å være å skikkelig tynn jeg. Men helt normal, slik du er på begge bildene;) Jeg har selv veldig tung benbygning, så jeg blir nok heller ingen Kate Moss, hehe.
Håper jeg får et slikt vitnemål når jeg går ut av ungdomsskolen, det burde du være fornøyd med!:) <3

Vera sa...

Jeg er veldig tynn. er ikke syk på noen måte. Men jeg hater å bli kaldt tynn. folk overdriver så "åh, du knekker snart", "jæævli tynn", "kan vi måle håndleddene?". altså, NEI, det kan du ikke. Og jeg elsker mat, og maten var kjempegod, som du kommenterte på bildet! alt ble spist opp der også, + en porsjon til. hihi, bra jeg har høy forbrenning, eller så tror jeg seriøst at jeg hadde vært feit. haha. du har veldig normale former, og det går ingen av veiene! du er verken tynn eller feit, og det ville jeg vært veldig fornøyd med! hihi. søta!

Janne sa...

bra karakter! :D
bra innlegg også. folk er alt for opptatt av hvordan andre og seg selv ser ut. Syntes ikke du er feit ihvertfall. Vil si du er normal, slik som folk vil se ut ;)

Anonym sa...

People care too much! Spis og vær glad:)

Saha Carter sa...

Haha du er så søt :-) Tusen takk!

Anonym sa...

Kjempebra karakterer!
Du er vertfall ikke feit! Du er normal slik som folk vil være :-)

Anonym sa...

spis og vær glad! =)

Nina sa...

hei! godt at jeg minte deg på OD dagen.
Kjempe bra at du fikk 6 i matlaging da! Tror jeg fikk 5 jeg :P

Yvonne sa...

Syns du har en heilt perfekt kropp eg, sånn jenter skal vere, ikkje feit og heller ikkje beinrangel! :)
Syns du er kjempe fin! :)

Anonym sa...

Tusen takk! :)

Anonym sa...

Ser en forskjell, og du var fin før og fin nå! Bra innstilling!
Men 6er i heimkunnskap? kan ikke si at middagen står til 6, men chipsen ser fin it :D
Hehe, bare tuller, ikke verst!
Jeg sitter på lesesalen enda og prøver å ignorere slafselyder nå og da :/

Anonym sa...

TUSEN TAKK <3 Er alltid så koslig få kommentar fra deg!

veronika sa...

jeg vil også jobbe som audrina :D
skal vi starte vårt eget plateselsap å bli super kjente? :D <3

Anonym sa...

Takk for det =)

Lena. sa...

Nta, så koslig kommentar! :) Du som er ille søt her vet jeg.. Hihi!
Mmm, den maten så ille go' ut.

Linker deg jeg snuppa ;)

Ingvild sa...

Ooh, I envy your curves.

tusen takk for kommentar :D du har et spesielt utseende som jeg liker kjempe godt, it's simply unique! :)

Monica sa...

Ser at du har blitt tynn ja ;o *misunne*

Mia sa...

wehey, jeg fikk også 6 i heimkunnskap! :)

TINE sa...

Du har blitt tynnere,men jeg vil ikke si du er KJEMPE tynn.du er helt normal,akkuratt som en jente skal være:-) Er mye penere og være normalt tynn enn sykelig tynn:-) hihi

hege anita sa...

Fine bilder, og herlige karakterer da ;)

Anonym sa...

Svar: Jeg er enig med deg. Jeg syns det er skikkelig dårlig gjort at folk i dag skal bli klandret for noe som hendte for veldig mange år siden. det er trist. :(

Sissel sa...

Nei nei du er :D sitter å venter på maten hu se :D <3 så golli, hvorfor har du faida ansiktet ditt ;O?

maddiieeatthedisco sa...

du har både bra karakterer, OG er pen du! :O

Caroline sa...

Svar : ja, blir superkoselig :D gleder meg utrolig mye! Du kan ingenting annet enn å være fornøyd med kroppen din, heldig som er sånn helt passe!:D Bra karakterer og! Ha en fin helg:)

Anonym sa...

BRA karakter da ^^.

Du er jo slettes ikke feit :o Jeg har også stor/kraftig benbygning. Bare om du lurer; JEG HATER DET :)

Shelly sa...

Tusen takk for det !<3

Jeg synes normal kropp er best jeg, former er fint, og det er sånn alle burde sett ut. og begge bildene av deg, var kjempe fine! :)

Jeg synes jeg er for tynn, noe jeg er , men jeg har godtatt og aldri blir noe veldig større i kroppsbygningen, jeg har bare veeldig høy forbrenning.

Jeg elsker bloggen din!
Stå på som du er!<3

Lene sa...

de karakterene skulle jeg likt å hatt :o

Anonym sa...

Oi, 6'er i heimkunskap er ikke værst;)

Overland sa...

du hadde og har fin kropp! :)
i fikk bare 5 i heimkunnskap -_-

Anonym sa...

sier bare; jenter altså...
Du har herlig kropp:) og-
tusen takk, blir vel en ordning på de:)

Jeanette sa...

Kjempe bra karakterer!
Du har en kjempe fin kropp!! ;)

Camilla Didriksen sa...

Begge bildene av deg var kjempe fine :) Jeg synes absolutt at det er finest å ha former, har litt former selv :D JIPPI!

Du hadde kjempe gode karakterer btw :)

Ingeling sa...

Du har kanskje blitt tynnere, men jeg vil si at du var fin både før og etter. Former er bare fint, og det finnes mange typer normal:)

VEDIS KRISTINE sa...

Syns du har normal kropp jeg, og skulle likt og hatt høyden din! :) Og bloggen din og, den er sykt bra!

Anonym sa...

Ja, jeg vet. Elsker den sangen!

Syns du så fin ut på bildene jeg, vanskelig å se om du har blitt tynnere eller ei. Du så ut som ei sunn jente med fine former ;)

Helene sa...

svar: he he, da må du snart begynne på julehandelen :-) er aldri bra å begynne i siste liten, da finner du sikkert aldri det du egentlig skal kjøpe! ;-)

Karoline sa...

Anonym: Yes. 5 i Nynorsk;) Jeg vet ikke hvordan jeg klarte det jeg..

Lena: I'm linking you back!

Anonym sa...

jeg tok også av mye når jeg var syk. men det kom fort på igjen når jeg ble frisk :p

Lise Lotte sa...

Du er tynn altså, og du er ikke alene om å ha kraftig benbygning. Har det selv :)

Karakterene dine var skikkelig bra altså :O

frokenlund sa...

Akkurat ditta hadde eg tenkt å blogge om i dag, men ombestemte meg. Har også hørt i det siste at eg har "slanka" meg, men der har bare skjedd å mykje i det siste + sjukdom. Er ganske irriterande når folk går å kviskrar at ein har fått spiseproblem eller slankar seg! :b Men du er ikkje aleine med å ha kraftig beinbygning ;)

Unknown sa...

Syns jenter skal ha former jeg ;D Syns også du er fin :) Er også selv i kassen " normal" :]

Anonym sa...

Synes også du er blitt litt tynnere, men ikke sykelig på noen måte. Fint med former.. 6 i heimkunnskap er ikke værst! Flink til å lage mat du da? Må gjerne lage noe til meg:)

Siri sa...

fikk en velfortjent 5'er jeg ;o

Siri sa...

fikk en velfortjent 5'er jeg ;o

.... sa...

Du har jo verklig blitt tynnere da:p
JAJ for jenter med former!:D

KK sa...

jeg er tyyynn. men jeg er liksom født tynn da. så det er bare sånn jeg er. jeg hørte til og med en gang at noen trodde jeg hadde anorexia:o det er bare vås da! kommer nok alltid til å være slik, tynn. eller normal i mine øyne da. og jeg trives med det!

Lene Christina sa...

ah, husker når jeg var syk jeg, for temmelig akkurat ett år siden. Jeg klarte ikke å få i meg mat omtrent. Også drakk jeg SKIKKELIG mye:P så jeg gikk ned 10 kg på 12 dager eller noe ;P

Håper du blir frisk da !:)

Iselin Pettersen sa...

Tusen takk :D <3

Hanne sa...

Synes du ser fine ut både på gamle og nye bilder jeg:) Jeg sliter også med noe magegreier, har gått ned ca. 5 kg og klarer ikke gå opp igjen... 6'er i heimkunnskap er superbra da:)

Anonym sa...

Okei, beklager, men så virkelig ikke forskjell :\\ Kanskje en SMUUULE tynnere lår, men ikke noe sånn spesielt.. Er det feil? Synes du hadde en herlig kropp jeg! Misunnelig, kanskje.

Anonym sa...

nå synes jeg det var feil av deg og legge ut det første bildet der karoline. For du ser slank ut der. Du har slanket deg mye mer enn den forskjellen vi ser her.
Grunnen til at jeg er anonym er fordi jeg vet du hater når vennene dine sier det her, og du forstår kanskje hvem jeg er likevel. Men jeg er glad i deg. Og jeg vet du ikke spiser mye

Andressa sa...

Heimkunnskap er morro, kanskje fordi jeg er kokk? haha

Karoline sa...

Anonym: Ja, jeg forstår hvem du er tror jeg. Andy, right?
Anyways. Jeg setter pris på at dere bryr dere. Men jeg spiser.... MYE! Og nå har jeg lagt ut nytt bilde.

victoria sa...

Feit eller tynn, du er ei kjekk jente fordet. :)

Anonym sa...

kropp er vanskelig uansett form, størrelse og vekt. du ser ut som en helt normal jente, ikke for tynn, ikke tykk :)

ps, fikk også seks i heimk. hihi

Mammabenti sa...

Har notert hva du ønsker deg:D

Anonym sa...

ja! enig.

Anonym sa...

Hva, er du på grease hver gang?:D
Hvordan er det da, bra stemning?

Jeg skulle egentlig på forestillingen i Oslo Spektrum, men det ble ikke noe av desverre!

Camilla:) sa...

Synes du ser bra ut på begge bildene jeg!:D

Espen Eckbo er en festlig kar ja! Gleder meg til å se mer av han ass:D

Har du hatt en fin dag da?:) Håper det!^^<3

Yvonne sa...

hehehe, og dette var bare noen av oss. du skulle sett resten! :D
forresten så synes jeg folk er altfor fiksert på kropp disse dager. og du har helt rett i det du skriver om at det ikke er noe som heter normal !

Katrine sa...

Ja, sant det var morsomt:-D Vakker du <3

Anonym sa...

Du er helt normal ! ihvertfall ikke feit

Anonym sa...

Utrolig bra blogg du har :)
Og er enig med deg! Finnes det ikke normal? Enten er man for tynn eller for feit. Skjønner heller ikke hvorfor det er så mye mer akseptert å si til folk at de er tynne. "Du er virkelig altfor tynn nå", er liksom helt greit å si. Men det er da ingen som sier til en god venn at "du er egentlig ganske tjukk". Hmm..

Jorunn sa...

Du har aldri vært feit hvis det er "ditt feiteste"! Ikke tenk slik... Du har blitt slankere, men du har aldri vært feit! Flott som du er! Ikke forsvinn hvertfall!

Susanne sa...

Eneste jeg reagerer på her, er at mennesker ikke vet forskjell mellom tynn og slank...
Tynn er det ingen vil være. Det er da alle får anorexia-kommentarene, du rett og slett stuper av 2 1/2 glass kalinka, og man ser ut som ei som sulter seg.

Slank er når man har former, ser sunn ut, og tåler mye mer enn tynn ei.

KAN IKKE FOLK LÆRE SEG FORSKJELLEN??? X''D

Jeg hadde serr blitt meget provosert hvis noen hadde kalt meg tynn...

Du har fin kropp: )

Elisabeth sa...

Syntes rett og slett du er akkurat passe jeg, og det at du syntes det selv også er jo super bra :- D

Hehe, har ikke spist etter 20.00 i dag, sånn som du minte meg på :- )

Christina sa...

Du er ikke tjukk du! Og det ser jeg. Det er som du sier selv du har stor beinbygning, og det kan jeg se med at du virker som du er veldig sterk!
Mens jeg, jeg er en liten tynn strek og alltid vært det. Er ikke like moro det hele tiden heller. Man får faktisk ganske spydige kommentarer, selv om mange ikke trur det.

Anonym sa...

Tusen takk søta;)

Oj, jeg så stor forskjell på bildene da. Men slik har det vært for meg også, gått litt opp og ned. Dessverre har det gått andre veien for meg. Så jeg har begynt å spise litt sunnere for å føle meg litt bedre. Jeg vil heller være normal, enn tynn. Syns det er litt penere i grunn. Så jeg syns ikke du må slanke deg søta, men det er alltid lurt å ha et godt kosthold og litt trening:) For du var jo vakker på begge bildene:)<3

EM sa...

Forandret deg fra det første bildet ja.. Synes du ser sunn og flott ut jeg:)

Anonym sa...

jeg synes du har en flott kropp jeg! Ikke for tynn, ikke for stor. Helt perfekt :)

Anonym sa...

Der har jeg akkurat samme tingen som deg, er ikke så utrolig morsomt å være tynn også legge på seg for å så bli tynn igjen, blir for mye opp og ned for meg as ! Men må vel bare godta det, siden det er sånn jeg er skapt. Jeg har også former, og var kanskje den som fikk pupper først i klassen. Ikke det at jeg skjemmes over formene mine, for folk uten former er ikke akkurat så pene : )

Kristine sa...

synes du er nydelig akkurat slik som du er jeg :-)
hihi jeg hadde også 6 i heimkunnskap og 5 i nynorsk ;-)

aninegunstrøm sa...

Ja, spa var deilig !
Bra du spiser maten din, for du er veldig fin i den kroppen du er nå ! :)

Malina sa...

Er enig med de andre kommentarene. Utrolig bra karakterer du har! ;)

Mira sa...

Så bra karakter du har. *Stolt av deg*

Synes ikke du var "feit" før at all og synes ikke du er for tynn nå. Du er bare perfect ;)

Anonym sa...

Jeg gikk ut med tre seksere fra u.skola. Natur og Miljø, Norsk muntlig og KRL :)

Camilla sa...

Skjønner hvordan du har det. Det er forferdelig kjedelig! Riskaker er det jeg lever av om dagen, kan ikke akkurat si at jeg nyter det men!

Ingrid sa...

Synst du ser sunn og frisk ut no eg:) Er jo lov til å gå ned nokre kilo utan at du er på den "stoooore slankekuren":)

Anonym sa...

Søøøtnooos!!!!!!! Du er så goood!!!!
Ha en fantastisk dag sweeety!!!! ;D koooos!!!

SKN sa...

Flotte karakterer, jeg hadde og 5 i nynorsk, men det var andre året på vgs. Det verste var vel at jeg fikk 5 i norsk bokmål også :( Husker når jeg så gjennom karakterene, at jeg ble skikkelig trist.. Jeg syntes kroppen din ser perfekt ut, så er du jo så høy og :D Jeg syntes ikke at det gjør noe at noen kaller meg feit ;) siden jeg vet innerst inne at jeg er passe :)

Hilde Christina sa...

Hmm, du var ikke akkurat feit på bilde nr 1 da XD

Anonym sa...

Veit du digger ayna altså, men det "venter på maten" bildet var bare FOR copycat!

Marte SJ sa...

sv: Tusen takk :)
du var jo ikke tykk på noen av bildene. du ser bra ut, og har en kjempefin, normal figur. Noen Kate Moss eller Mary Kate ville jeg da aldri ha vært heller :)

Karoline sa...

Mette: Da tror jeg at jeg var copycat av flere enn bare Ayna;) Sett samme type bilder på flere blogger.. Men det er faktisk sånn jeg sitter når jeg venter på maten..;)

Fredrik sa...

Syns du er akkurat passe jeg.

Tidenes beste? Hehe tusen takk ;D
Angrer godt på det nå da. Vil ha tilbake Nettby :(

[S] sa...

Synes du er akkuratt passe jeg:)
Brann spillerene kom forresten aldri:( Det var storm ute så de kunne ikke lande med helikopteret..

Anonym sa...

Du her absolutt ikke feit! Langt ifra!

Anonym sa...

At du klarte 5 i ny norsk! Omg, jaja bra'e karakterer hadde du iallefall. =)

Du har blitt tynnere ja, men du var jo nydelig på begge bildene. Bra at du klarer å skille mellom normal tynn og "kjendis-tynn", som nå om dagen bare er skinn og bein... Stakkars folk. Har man normal BMI så syns jeg det er bra nok. :)

Håper du blir frisk snart<3

Salatbolla sa...

du er fin, og ikke feit på noen av bildene! :)