torsdag 8. mai 2008

Kreft

http://kreft.blogg.no

Sitter her med en klump i halsen etter jeg var innom den bloggen.
Jeg vet jeg nettopp hadde et deprimerende innlegg, så jeg beklager at dette blir enda et men jeg må dele bloggen og historien hans med dere.
Kim er 18 år og har fått prognosen: Kreft i bukspyttkjertelen.
Sjansen for å overleve dette er ifølge wikipedia 1 %, og legen har gitt Kim rundt et halvt år å leve igjen hvis han ikke får operert bort kreften.
Jeg får bare mer og mer tårer i øynene nå, dette gikk virkelig inn på meg.
Det er så utrolig urettferdig, han er bare 18 år. 18 år.. Han har jo så vidt startet livet, og så skal det bli tatt fra han? Det er jo nå han skal ut i verden og virkelig leve.
Jeg håper av hele mitt hjerte at han skal få leve lenger og at kreften blir fjernet.
Nå kjenner jeg ikke Kim personlig, men dette går utrolig inn på meg for det. Synes det er så utrolig urettferdig.
Han har så mye han skal oppleve, og et liv som ikke burde bli tatt fra han.
KJEMP KIM! KJEMP.. Du virker så positiv, og det beundrer jeg virkelig at du er..

19 kommentarer:

Maria Helene Nilsen sa...

Oi. Må si at jeg virkelig sitter med en klomp i halsen nå jeg også. Det er helt utrulig at en så ung kar skal bli rammet av noe så forferdelig. Synes det er veldig tøft at han klarer å skrive så åpent om det.

Susanne sa...

Off, får vondt i magen bare av å lese beskrivelsen av bloggen her, jeg skal garantert komme meg innpå å lese - de fleste av oss har vel personer rundt oss som har eller har hatt kreft - Det er tragisk når så unge mennesker får det.

Mira sa...

Jeg får alltid tårer i øyne av sånt. Blir så deprimert og tenker på den person i flere dager etterpå. Jeg håper Kim klarer seg og jeg håper han er sterk og vinner over denne kreften. Det er alltid fælt å høre slike ting. Jeg håper de en gang i tiden finner kur mot denne forferdelige sykdommen. Jeg kjenner to personer som har hatt kreft og begge to har vunnet over den tre ganger. Jeg bare håper den ikke kommer tilbake.

Huff. Nå ble jeg virkelig lei meg er.

Anonym sa...

Uff, stakkars =(

Jeanette sa...

Off utrolig trist. Satt med tårevåte øyne når jeg leste bloggen hans. Håper han virkelig kommer igjennom dette. Han virker som en utrolig sterk person med masse livsglede. Han er utrolig tøff som tørr å lage en blogg å snakke åpent om det.

Michelle sa...

Det her var utrolig trist å høre! Kreft er grusomt uansett hvem det gjelder!

Anonym sa...

Utolrig trist.

Anonym sa...

Utolrig trist.

Anonym sa...

Ja, det er helt forferdelig<'3

Torill sa...

Så trist :( Så skal bare ikke skje en 18 år gammel gutt.. Livet er uretferdig :/

Emelie sa...

Huff!! HATER KREFT!

Anonym sa...

Ble en klump i halsen her også..så utrolig fælt

Christine Tallulah sa...

jeg fikk også klump i magen første gang jeg leste, men han virker så sterk! jeg kjenner han ikke, men håper han "har det bra". du er fin<3

Anonym sa...

Jeg hadde akkurat samme reaksjon da jeg kom over bloggen for første gang, og begynte å gråte. Det er helt ufattelig trist og urettferdig.

Anonym sa...

Huff, så trist :(

Anonym sa...

Så trist :(

Anonym sa...

Det er utrolig trist med slike meldinger. Det vet jeg alt om. Mitt lille tantebarn som begynner å bli stor fikk diagnorsen kreft bare 5 mnd. gammel. Han hadde to svulster. En veldig nært hjertet og en under armen, De fikk fjernet den ene med operasjon, men den nært hjertet var for risikabel. Men de tok den ved hjelp av antibiotika. Dette var en utrolig vanskelig periode for hele familien, men nå begynner gutten å bli stor. Fylte syv år for et par dager siden. Kim må bare huske på at alt går ant. Han kommer til å klare seg. Det vil gå bra :)

Ireneelise sa...

hadde noen bare funnet kuren, kuren for kreften. selv har jeg mistet store deler av familien min i kreft. uansett hvor ille det er, og selv om de ikke var veldig gamle, så hadde de hatt et liv. men for 2,5 år siden døde bestekompisen min av kreft. 18 og et halvt år gammel. det er noe av det værste jeg noen gang har vært med på. som du skriver om kim, han har hele livet foran seg! hvorfor skal mennesker bli tatt fra oss i den alderen! det er bare urettferdig ! jeg håper kim kan være den 1%. jeg håper det går bedre for han enn det gjorde for Erik..

Anonym sa...

Kim døde for en uke siden, desverre