onsdag 12. november 2008

Et Nytt Kapittel

Idag har vært en flott dag. Møtte Viktoria på banen, Nivetha på bussen og Mehvan på bussen hjem. Og det er klart man blir glad da. Gikk på skole med alle tre før. Savner dem jo mye, så var koselig å møte tilfeldig på alle igjen.

Det er en mening ved bildene i dette innlegget tror jeg.
Jeg prøver hvertfall å få dere til å tro at jeg tenker nå.
Cecilie lurte på om jeg ikke kunne skrive om en sang som betyr noe for meg. Det er klart jeg kan!
Et Nytt Kapittel heter sangen. Norsk og greier.
Grunnen til at jeg har valgt akkurat denne låten er fordi jeg begynte å gråte første gang jeg hørte den.

"Jobber med livets CV, mens arket ditt er blankt.
Var det forventningspress, eller ligger det i hodet?
Som gjorde at du måtte stikke nåler rett i blodet.
Og meningen med treningen skulle handle om stranda, 
at du ble syk av det var det ingen som planla.
Speilet blir fiende, sprit for å gire ned.
Og jeg vet om pillene selvom du ikke sier det.
Så mye smerte, kan det virkelig være verdt det?
Vi prøvde bare å backe, selvom du aldri lærte.

Å bli stein kan jeg leve med, hvorfor alltid kreve mer?
Når jeg ser det er det som skjer med penger mellom hendene.
Borte er alle vennene, kan du høre stemmene?
Til alle som er der når du virkelig måtte trenge dem.
Det er greit når du ringer klokka halv fem, 
for det er godt å vite at du har kommet hjem.

Det er på tide nå at du får noen skikkelige råd,
alene kan vi føles små.. Men livet ditt er alvor.
Du må ikke misforstå for jeg bare tenkte på at 
jeg ville hjelpe deg på veien som du selv vil gå.

Håper du tror på meg, når jeg sier vi trenger deg.
Vet du tror at det er for seint, men jeg lover at det ordner seg.

Sangen kom når det virkelig gikk veldig ille med en av mine bestevenner, og jeg tror faktisk jeg kan si at sangen hjalp meg.
Vil du høre den, så trykk her.

69 kommentarer:

Shelly sa...

Nydelig bildet og nydelig sang <3
Jeg elsket teksten, og sitter her og hører på den nå, det var virkelig fin, og det er bra den hjalp deg, sanger hjelper faktisk veldig godt når man har det vanskelig. Virkelig rørende og sterk tekst.

Terese sa...

Nyyyydelig sang!

Anonym sa...

Kjenner meg veldig igjen i sangen, tusen takk:)

Anonym sa...

Utrolig fin tekst :)

Anonym sa...

Morsomt bilde! :)

Caroline sa...

Fint bilde Karoline:)
sangen er fiiin.

Sandra sa...

Hehe, flott smak du også da (:
Fine bilder!

Anonym sa...

Er det her sånn skjult reklame for Erik og Kriss siden du er venn med dem? Hahahaha

Anonym sa...

søt du var på det siste bildet!! ^^

KamillaK sa...

Sangen er nydelig.
Anonym: tenk om hun legger det ut bare fordi hun liker sangene a. det hadde vært sykt.

Ina Margrethe sa...

Hærlig sang! :)

Hanne sa...

Nydelig sang, noen ganger kan musikk gjøre så mye:)

Susanne sa...

Sangen er fantastisk. Hørte mye på den når jeg var sammen med exen.. :S

1 sa...

tusentakk <3

det er så fin sang!

Anonym sa...

Fin tekst på sangen :) Har hørt den før, men er ikke så veldig fan av Erik og Kriss jeg da. Men den sangen der er en av de bedre syns jeg :)

Anonym sa...

Kjempefin sang!

Karoline sa...

Anonym: Eh.. Jeg tror ikke Erik & Kriss trenger noen skjult reklame. Jeg skrev ikke om sangen fordi jeg er venn med dem nei. Eller jo, som Kamilla sa. Tenk om jeg bare legger det ut fordi jeg faktisk liker sangen. Det hadde jo vært sykt!

Martine :-) sa...

Bra at du har hatt en koselig dag:-D

Anonym sa...

oi,kult! :)

Ingvild sa...

Nydelig tekst. Jeg hører ikke på norsk musikk, men denne sangen syns jeg var veldig fin. :)

Anonym sa...

åh, elsker et nytt kapittel! <3

IngvillKarine sa...

jeg virkelig elsker den sangen <3

Caroline sa...

Sangteksten er veldig veldig bra, men jeg liker ikke rap'en deres. Men det er vel en smakssak :)

StineAndersen sa...

Får frysninger av den sangen ennå jeg. Hørte på den 24/7 før. Den er så herlig!!!

VEDIS KRISTINE sa...

digger digger digger digger digger deg ´<3 utrolig fine bilder av min pene yndlingsblogger :D ..-som alltid!

SKN sa...

Sangen er veldig flott! Jeg har hørt den før, men det var utrolig godt å høre den pånytt :D

Anonym sa...

Helt utrolig sang! Kjempe fin! :)

Caroline sa...

jeg elsker headeren din:D

Yvonne sa...

Tusen takk ! :)
Likte headeren din super godt, så søt du er!:D

Susanne sa...

Aww, driitsøtt bilde, søta :''D

Jaja, det går mye bedre nå, forhåpentligvis ut året X''D <33

Sara sa...

Den sangen er virkelig kjempe fin! også er bilde ditt kjempe fint også :D

io0oi sa...

Cold Desert er desidert en av mine høstfavoritter:)
likte teksten på sangen her.

Anonym sa...

Fin sang og så søte bilder av deg. <3 =)

sve sa...

Fin tekst på sangen. Det er godt med sanger som betyr noe for en.

Stine F. L. sa...

Den sangen er så fin!

Stine F. L. sa...

Den sangen er så fin!

Mammabenti sa...

ja fikk pakke fra broren min som bor i tromsø, så han har sendt de til oss:D

Ella sa...

Nydelig sang!:)

Emma sa...

Søte bilder :) Og Et nytt kapittel er NYDELIG. Er en av de sangene jeg liker best av dem, tror jeg :) Sitter faktisk og hører på den akkurat nå <3

Anonym sa...

den sangen e så fin!

Caroline sa...

Jeg elsker den sangen. Fine bilder og btw(-:

Margit sa...

Det var en veldig fin tekst:)

Camilla sa...

Fin sangtekst da:-)

Anonym sa...

Det var rørende :)

Anonym sa...

begynner denne vennen på s?

Anonym sa...

Morsomt å treffe på gamle kjente:) Synd man fort mister kontakten med de man gikk på skole med..

EM sa...

Veldig bra tekst på den låta der:)

Irene sa...

For et fint bilde <3
koselig å møte venner igjen ^^

Peaches sa...

For et fint bilde!
Jeg tror ikke jeg har et slikt forhold til en sang.. Eller vet ikke helt .. ;p

Sv. Takk <3 Jeg er bedre ;)

Helene sa...

Fine bilder, veldig bra tekst!

Karoline sa...

ååå, fine sangen!
Og ser du har fått ny header, den var kjempefin! :D

victoria sa...

Paraply in the sky

Anette sa...

knallj søtt bilde^^

Jorunn sa...

Det er du som er skjønn Karoline!

Så herlig at du faktisk har en sang som betyr noe sterkt for deg og gir deg en mening.
Jeg har vel ikke noe sånn kjempe forhold til en sang. Bortsett fra High Hopes av Pink Floyd. Den er bare alltid med meg, når jeg er trist eller glad. Så er den bare der. Min sang!

Gøril - Har fotokonkurranse sa...

Jeg får vel være litt random i forholdt til dette innlegget og si; Jeg leste onsdagsintervjuet ditt på jannekake.com
Underholdende (:

Shelly sa...

Å? Huff, nei er ikke så gøy, men håper på og gå på skolen i morgen :)

Og tusen takk for det <3 jeg begynner og bli bedre.

Mathilde Dahl sa...

jaa, lillebror er råflink :))

Stine Elisabeth sa...

Så fin sang <3

Camilla Didriksen sa...

Den sangen er nydelig, og det er du også <3

Lena. sa...

Herlig. Endelig en på min alder som liker blomkålsuppe ;p Alle venna mine synes det er ekkelt!

Marita Førisdal sa...

på tide og starte Karoline!:) Julegavene skal jo være ferdig før Desmeber, slik at du har hele desember og slappe av på uten julegave stress det har jeg lært<3

Anonym sa...

Bra tekst som tar opp et alvorlig tema. Det er fint med slike sanger som kan hjelpe en i hverdagen...

Magnuss sa...

den er så fiiiiiin atte!:D digger deg og!;D

Linda sa...

Den sangen er så sykt fin .. Begynner alltid egentlig å gråte av den sangen, har så mange minner som kommer opp når jeg hører den.
Er liksom som alt bare blir grått på en måte.

Maria Helene Nilsen sa...

Det er så koselig når man møter på gamle venner :D <3

Marthe sa...

får ikke hørt sangen her så får gjøre det når jeg kommer hjem! deilig bilde det øverste! var så friskt og grønt^_^ forresten, herlig header du har fått:D

Anonym sa...

Åååskulle ønske jeg interesserte meg såpass for musikk at jeg gråt over å høre sanger! ..og ikke minst å faktisk ha greie på litt diverse innen musikk!

Meg sa...

Den sangen er SÅÅÅ fin <3

Anonym sa...

Tusen takk ;* Du legger alltid inn så fine kommentarer. You make me smile :)