tirsdag 11. november 2008

Dagens irritasjoner..


Ja, idag har jeg en irritasjonsdag. Og da tenkte jeg å dele mine irritasjoner med dere.

1.Jeg starter med denne nye trenden flere bloggere har startet med.
Om du har fått en kommentar på bloggen din, skriv takk på bloggen din. Ikke gå inn på personen som har skrevet til deg sin blogg og skriv: Tusen takk. 
Det er ikke et svar på innlegget til den andre personen. Skal du skrive det her, så blir ikke kommentaren godkjent.

2. Valget.
Jeg synes det valget har vart i evigheter. Og det har det jo òg.
Men det som irriterer meg er at alle elsker Obama. Ja, alle i Norge hvertfall. Virker sånn.
Mens nesten INGEN vet hva han står for. De fleste sier Obama bare fordi alle andre sier det. Sier det sjæl.
Ikke det at jeg engasjerer meg for mye i det valget. Men blir litt teit når folk skal si de liker Obama, men ikke engang kan begrunne hvorfor med annet enn: Han virker kul, og McCain er gammel.

70 kommentarer:

Terese sa...

Eg har ikkje anna grunn til at eg lika Obama enn at han er svart :p

Jeanette sa...

Stilig bilde ;)

Hanne sa...

Jeg tror også at mange har slengt seg på Obama-trenden fordi alle andre gjør det;) Jeg er også tilhenger av Obama, men jeg ha prøvd å sette meg litt mer inn i hva han står for:)

Lena. sa...

Er veldig enig med deg på både 1 & 2. Men det som irriterer meg mest er vel det med Obama!

Anonym sa...

Den dagen Oprah blir president skal jeg engasjere meg:D

Caroline sa...

Helt enig at folk bør hvite hva Obama står for hvis de førstens skal være tillhengere av ham! Dette er faktisk første valg i USA som jeg har satt meg inn i hva presidentkandidatene mener (:

Anonym sa...

Jeg synes det er greit at folk sier "takk" på min blogg så lenge de skriver noe annet enn bare "takk". Helst vil jeg ha tilbakemelding på innlegget mitt. Et "takk" sier egentlig: "jeg gadd ikke å lese igjennom innlegget ditt Monica, derfor sier jeg bare takk. For da har jeg jo kommentert her. Like gyldig det vel?"...

Catherine Sund sa...

jaa, det er veldig ekkelt...

jeg tror de fleste kansje vet sånn ca hva han står for og liker det, det som er problemet er at nesten ingen vet hva McCain står for, det som skjer da, er at folk ikke vet at de har et annet valg :)

Anonym sa...

litt brunkrem skille? haha

Karoline sa...

Anonym: Nope. Veldig solpudder skille derimot.

Karoline sa...

Enig med begge 2.
Herlig bilde <3

Anonym sa...

Jeg blir og så irritert av folk som skriver bare "Takk" på bloggen min. Det blir slettet med en gang.

Iselin Pettersen sa...

Hehe. Fint å se at noen savner meg i hvert fall :D men nå er jeg tilbake :)

Shelly sa...

Enig med begge tingene.!

Håper humøret ditt letter i løpet av dagen, sender deg hvertfall en klem <3

Marta sa...

jeg vet faktisk sånn cirka hva de står for.:P og enig i det første punktet!

Sandra sa...

Ganske enig med deg her ;)

Anonym sa...

Jeg er så enig med deg, Karoline! På begge punktene... :-) Jeg har rett og slett ikke satt meg inn i valgkampen i det hele tatt, men så går jeg ikke rundt å sier at Obama er best heller da... ;-) Hehe!

Kult bilde, forresten! <3

Anonym sa...

ganske enig med det om obama..

på skolen ga engelsklæreren vår et hefte med det McCain og obama stemte for og hva de ville endre, jeg likte obama fordi jeg likte det han ville endre bedre! :)

VEDIS KRISTINE sa...

ENIG, YNDLINGSBLOGGER!:) Og du er serriøst for søt, har sett på bilder av deg på face og HERLIGHET :D du er b-e-a-u-t-i-f-u-l! Serriøst!:)<3 jeg har hvertfall et godt forbilde i deg altså!:)

Karoline sa...

Sunniva: Tusen takk for klemmen!<3

Vedis: Du er bare for søt. Jeg mener det. Det er bare helt overveldende hvor glad jeg blir hver gang jeg får en kommentar fra deg. Det er helt sykt hvordan du kan få meg til å smile liksom. Takk takk takk vakre du!<3

Elizabeth sa...

Så enig, så enig.
Idag hadde vi foredrag av en norsk mann som jobbet som Obamas Campaign. Han fortalte at altfor mange ærlig talt stemte Obama fordi
1.De er lei av Bush
2.De var redde for å få Palin som president (siden hun er stokk dum)
3.Fordi "Obama er kul" som du sier..
Og du kan tro folk fikk litt sjokk da foredragsholderen sier at "Obama er for å starte atomkraftverk i USA og det vil mest sannsynlig skje" ...

Anonym sa...

Det er sant som du sier, det å bare skrive "takk" på andre blogger :) hehe, du får sagt det. Fortsatt like bra blogg :D

Ina Margrethe sa...

Kjempe fint bilde! <3
Bra poenger du kommer med der!

Anonym sa...

Det med å skrive "takk" på andres blogg, kommer litt an på. Jeg gjør det, men da kommenterer jeg også i tillegg innlegget til personen. Det blir for dumt å bare skrive "takk".

Og det med Obama irriterer meg noe grenseløst. "Han er Amerikas første svarte president, det er kuuuuult lizm". Haff. Skrev et innlegg om det forrige uke faktisk :p

HILDE J sa...

Enig med deg på begge, men jeg er glad for at Obama vant, siden jeg har fulgt litt med og vet litt om det han står for :-)

Glad du likte ikonene! Og takk for spørsmålet ;-) Svar kommer sooon. Bare å stille flere, for spørsmålsrunden er lagt inn i en konkurranse ;-)

Anonym sa...

Personlig liker jeg (som Terese) Obama fordi han er svart :P Synes USA trengte det etter all dumheten med Bush og historien deres med slavehandel osv. Mange svarte føler seg jo enda undertrykte!

Jeg er veldig enig med det første punktet også! "Yay, en ny kommentar! *leselese* Søttern..."

Anonym sa...

mhm!

Andressa sa...

Det første er jeg helt enig i :P Det betyr bare at folk faktisk ikke leser innlegget..

Det med Obama: Får å være helt ærlig så kunne jeg ikke brydd meg mindre, han er liksom presidenten i USA. Ikke Norge! Ingen i amerika bryr seg om Norges eller andres land presidenter. Jeg sier ikke at det er fordi jeg ikke støtter noen, men jeg er likegyldig i akkurat dette emne!

Ingeling sa...

Hehe, well, you know you`re lucky;)

Jeg vet bare noen basic og ganske store ting, men skulle gjerne ha visst mer. McCain er mot frivillig abort, som jeg er for. Han er vel en smule mer konservativ. Han ønsker ikke å ta styrkene ut av Irak, som jeg mener USA burde. Obama vil prøve å få til gratis helsepersonell, på lik linje som norge? Mens McCain er vel mer for privatisering osv. Litt mer som høyre/frp på visse områder. Vil gjerne vite mer, om du vet mer?:)

men det blir jo spennende å se da, hvordan Obama blir i praksis, ikke bare i teorien.

Anonym sa...

Du har skrevet mye om musikk før, kan du ikke skrive om en sang som betyr noe for deg?

Malina sa...

Er helt enig med deg :)

Arild L. sa...

HElløøøu. Nå ligger svar på spørsmålet ditt på bloggen min på et aldri så lite videoinnlegg (A)

Unknown sa...

Takk for det søta! :-)

Anonym sa...

sv: tusen takk da søta;)
Neida!
I HEAR YA! og jeg kunne ikkje sagt det bedre sjøl.

Anne-marte sa...

Enig i det med Obama, jeg tror nesten det er blitt "in" å støtte Obama...

Lykke li sa...

Hehe, ja, er sykt irriterende når folk sier takk ! Går jo an å si takk, meeen, blablabla også komme med en skikkelig svar :)

Jeg heide faktisk på Obama for det han stod for, og han er den som faktisk kan gjøre store forandringer på verdensbasis ! :) Men er helt enig med deg, minner litt medgang supporterne når brann vant seriegull ! De hadde aldri sett en kamp i hele sitt liv mange av dem :)

Koselig bilde :D

Ingrid sa...

Hehe. Vi har alle våre dagar som din i dag;)

Anonym sa...

Jeg er kronisk pessimisst og så på valgkampen på følgende måte: en kamp mellom mccain og biden, to hvite sørstatsmenn. jeg er helt sikkert på at obama blir skutt av hvite ekstremister som KKK. fra tiden jeg selv bodde i usa, vet jeg godt at de fortsatt eksisterer og har økende medlemms tall.
jeg tror ikke valget av president vil ha mye å si for utviklingen i usa.

Anonym sa...

heheh.. i hear you!

irritasjonsdag altså..
eg e super irritert kver dag eg. e vel ein grunn til at folk kaller meg Lille My.. ;D
eg e bare ufattelig kritisk, skeptisk og irritabel av meg..

TUSEN TAKK for kommentar forresten ;D det e kjipt med folk som kun skriver det ja.det irriterer eg meg over kver bidige dag.

Margit sa...

Så utrolig enig med deg i begge de punktene der!

Jeg holdt med Obama etter at jeg satte meg litt inn i saken.. Jeg fant ut at McCain er tilhenger av å fjerne selvbestemt abort i USA, og siden mange land har en tendens til å dilte etter USA synes jeg McCain sine verdier ble for gammeldagse og konservative! Men jeg tror nok at McCain også ville blitt en god president på mange måter:)

Jorunn sa...

Haha... Fikk så lyst å skrive tusen takk nå... Men jeg skal ikke plage...
Du vet, vi har alle lov å ha dager der vi irriterer oss lett... Jeg er jo litt snål jeg, så jeg har sånne dager hver dag jeg (nesten), så kommer det i sånn korte terminer om dagen liksom.. Haha... Feks. av en teit mail på jobben, så varer det kanskje to minutter og så har jeg (som den snåle jeg er) glemt det! Hihi...

Ingrid E. sa...

hahahaha jeg er så enig med nr 1 der at jeg ikke vet om jeg skal le eller gråte! Jeg vil ha kommentarer på MITT innlegg på MIN blogg, ikke kommentarer fra en annens blogg på min blogg. Ordet 'SV:' Jeg er så bedrident lei:)

VEDIS KRISTINE sa...

Forresten søta, JEG irriterer meg over hvor nydelig du er :D hihi! Det er ikke mulig:)

Ariella sa...

Noen ganger har man vel bare dager der man irriterer seg over alt, og det er lov,

Selv kjenner jeg ingen som bare liker Obama fordi han er kul. Jeg kjenner ingen som ikke vet hva han står for, og hva hovedtrekkene i hans valgkamp går ut på. Det kan jo ha med det at jeg er noe eldre enn deg og at da er ofte folk mer engasjerte i politikk. Iallefall synes jeg ikke det har vært for mye dekning av valgkampen i USA. Den fascinerer meg, og jeg kunne godt lest ennå mer om den.

Margrete sa...

Enig!

Linn sa...

haha digger innlegget ditt:p Kjente irritasjonen din helt hit jeg:P

Nugget sa...

hehe, sier obama jeg og, selv om jeg har fulgt med ca null.

Meg sa...

Er enig med nr 1, skjønner om folk ikke har tid til å lese om man har skrevet laangt innlegg, og bare ikke vil virke ''overlegen'', men
går ant å sette seg litt inn i bloggen til de som kommenterer til deg. :)
Jeg gleder meg som en liten unge, nå er det bare 42 dager igjen til jul faktisk! :D Søtt bilde av deg. La ikke merke til skille før noen hadde kommentert det :o

Camilla Didriksen sa...

GENIALT, jeg hater også sånne "tusen takk" svar. ÅH gud, det er så irriterende. BÆ. Jeg skrev jo det en liten stund tilbake, og GJETT hva? I det innlegget fikk jeg en "tusen takk" kommentar, OH det var irriterende. Hehehe. :) Ellers er jeg enig i nummer 2, sånn halvveis. Er lei av folk som ikke aaaner hva han står for, jeg derimot vet faktisk hva han står for, vi har jobbet SYKT mye med valget på skolen, helt siden begynnelsen av det. Det er LENGE! -.- Men var faktisk spennende å få vite mer ting osv, sidedn jeg ellers ikke er så veldig politisk engasjert :)

Stine Elisabeth sa...

Så fint bilde! ;> Fikk helt sommerfeeling av det

victoria sa...

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om det idiotiske valget. Jeg er så anti-politisk at jeg kunne heller ha stått i timesvis i isdisken og lurt på hva jeg skulle ha valgt.

Linda sa...

haha :P nåå man skal skrive tusen takk flere ganger, ehh neei :P
driver med daa solstråla? hehe

Jeg har en spørsmålrunde på bloggen min, så still i vei. Så skal jeg svare i en vblogg når jeg kommer tilbake til bloggen igjen.

Anonym sa...

Haha, jeg er litt for Obama uten å virkelig vite hva han står for. Men jeg vet én ting; CHANGE WE CAN BELIEVE IN! YES, WE CAN! :)

For øvrig tviler jeg ikke på at Obama kommer til å bli skutt/drept på annet vis innen hans fireårsperiode.

Mammabenti sa...

hehe ja enig med deg der! er så lei av det! særlig med obama!

Lene Christina sa...

haha. så søt du er !

jeg kunne faktisk ikke brydd meg mindre om valget egentlig. Jeg venter med slikt til jeg blir eldre, jeg :D

Susanne sa...

Jeg er veldig veldig enig! :p
Har ikke satt meg noe spesielt inn i valget, annet enn at vi har mye om det på skolen. Likte ikke tanken på at enda en gamling skulle være president, så glad obama vant, men det er eneste grunnen. :P

Tuppene sa...

Veldig enig- når noen kun skriver "takk" på bloggen min så lurer jeg egentlig litt på hvorfor de i det hele tatt gidder. Hvis de ikke orker å lese innleggene jeg skriver, så kan de heller droppe å komme innom bloggen min:)

Irene sa...

enig med begge to :)

Magnuss sa...

Lille venn, valget er fedig nå;D hehe:P

SKN sa...

Jeg vet hva Obama står for, jeg har lest sykt mye om valget helt fra starten av :)

Anonym sa...

Jeg er HELT enig med dine irritasjoner. Om alle skulle svart på hverandre sin blogg, hadde det jo blitt helt kaos etter min mening. haha.

Jeg heiet på Obama, men det var bare fordi han virket hyggelig og fordi han var brun! :P

Kristine sa...

veldig bra, endelig en som også hater når folk svarer med å si tusen takk på bloggen min!

CHRISTINAFRAAS sa...

irritasjon <3 haha.. elsker å lese at andre enn meg irriterer seg for småting! jeg er nemlig ovet gjennomsnittet irritert til tider tror jeg :P

Panda sa...

Tøft bilde^^

Vi har hatt masse om valget i politikken på skolen så dette kan jeg faktisk litt om!
Hovedgrunnen til at jeg ikke liker McCain er at han var enig i over
90% av det Bush var enig i.. Srsly (Dessuten har han ekkel hoste)
(og at jeg er på venstresiden i politikken)

Emelie sa...

Obama står jo for å forbedre helseforsikringen i USA, noe som maaange sliter med. Dette syns jeg er kjempe bra! men om han kommer til å klare det..=/ Det vet man aldri.

Anonym sa...

Så klart stemmer alle obama!:P McCain kan dø snart og han er i mot abort!!! Har du hørt, blir så irritert når jeg hører det, fordi han er mann. Han vet ikke hva ei ung jente måtte ha gått igjennom om f.eks kondomen sprakk etc.

Og helseforsikringen vil obama forbedre, det er også bra.

Så ikke rart mange her i Norge sier Obaba. McCain er visst syk også har jeg hørt. Så han har mange ulemper.

sve sa...

Ganske enig med deg egentlig :p

Johanne sa...

Han er jo demokrat, imens McCain er republikaner. Så Obama representerer jo da venstresiden i politikken :) Så slik sett vet jo de fleste hva han står for

Unknown sa...

Enig enig, jeg ler litt når du skriver noe du er irritert over ;p For du er så herlig <3

Ragnhild sa...

Veldig enig i nr 2, men jeg begynner å forstå hvorfor de som startet trenden med Obama liker han. Han står for mye bra:) For eksempel for at homofile skal få gifte seg.